Saturday, May 1, 2010

Sindiket Perdagangan organ di Palestin tumpas

http://palestinkini.info/?p=5764

Sindiket perdagangan organ di utara Israel dibongkar.

April 9th, 2010 by adminLeave a reply »

Jumaat , 09/04/2010 – Selasa lalu polis telah menangkap enam orang yang disyaki terlibat dalam rangkaian perdagangan organ di utara Israel. Di kalangan suspek antaranya adalah IDF jeneral briged dan dua orang peguam.

Bahagian pencegahan penipuan dan penyalahgunaan di utara Israel telah melakukan siasatan dan penyamaran berikutan aduan seorang wanita berumur 50 tahun dari Nazareth yang telah menghubungi iklan dalam Bahasa Arab sambil menawarkan 100,000 dolar bagi mendapatkan buah pinggang.

Wanita itu menjalani pemeriksaan kesihatan untuk memastikan keserasian sebelum diterbangkan ke sebuah negara di Eropah Timur di mana buah pinggangnya dikeluarkan di situ. Wanita itu berkata ketika kembali ke Israel, dia tidak menerima wang yang dijanjikan. Polis mengatakan mereka telah menerima beberapa aduan lain yang serupa.

Polis juga mengatakan selama siasatan dilakukan mereka mendapati satu industri besar perdagangan organ dirancang dengan amat baik. Rangkaian termasuklah perdagangan organ, agen dan peguam.

sumber : The Palestine Telegraph
penterjemah : hijjaz

No comments:

Post a Comment